Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2009

6ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ-(Τμήμα 2)«Χρώματα και αρώματα…!!»Τα αγριολούλουδα της Σύρου



Σκοπός: Να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον του νησιού που ζουν
Στόχος: Να γνωρίσουν τα φυτά και τα λουλούδια του τόπου τους
Μέθοδος εργασίας: Βιωματική / μέθοδος project
Χρόνος υλοποίησης προγράμματος: Απρίλιος- Ιούνιος 2009
Αφόρμηση
Με την επιστροφή μας από τις διακοπές του Πάσχα ήρθε στο σχολείο, η Ευαγγελίνα, με ένα μπουκέτο αγριολούλουδα…!!
Στόχοι

 Να γνωρίσουν την φυσιολογία των φυτών –λουλουδιών
 Να έρθουν σε επαφή με τα είδη των αγριολούλουδων
 Να αναγνωρίσουν και να κατανοήσουν την σύνδεση των λουλουδιών με την λαϊκή παράδοση και την μυθολογία
 Να αντιληφθούν τα λουλούδια ως πηγή έμπνευσης για την τέχνη
Η γωνιά των αγριολούλουδων
Διαμορφώσαμε μια γωνιά της τάξης μας έτσι ώστε να συγκεντρώσουμε εκεί ό, τι ήταν σχετικό με τα αγριολούλουδα. (παραμύθια, βιβλία, φυτολόγιο, μεγεθυντικό φακό, λουλούδια, κατασκευές των παιδιών)
Τα παιδιά επισκέπτονταν συχνά τη γωνιά αυτή και ασχολούνταν με το υλικό της.
Γλώσσα

 Εμπλουτισμός λεξιλογίου
 Καλλιέργεια προφορικού και γραπτού λόγου

Παιχνίδια λέξεων με ονόματα από αγριολούλουδα, αντιστοίχιση, κρεμάλα, παροιμίες, παραμύθια, παραγωγή γραπτού λόγου, δημιουργία εποπτικού υλικού

Μαθηματικά
 Ερμηνεία, παρατήρηση, περιγραφή, σύγκριση, ταξινόμηση, αντιστοίχιση, σειροθέτηση, συμβολική αναπαράσταση

Μετρήσαμε τα πέταλά των λουλουδιών, συγκρίναμε και ομαδοποιήσαμε τα μεγέθη, τα σχήματα, τα χρώματα, τα διάφορα είδη

Περιβάλλον

 Φυσικό περιβάλλον-Εμπλουτισμός της γνώσης σχετικά με τους φυτικούς οργανισμούς στο περιβάλλον
 Ανθρωπογενές περιβάλλον-Κατανόηση της αλληλεπίδρασης του περιβάλλοντος με τις δραστηριότητες του ανθρώπου
Πήγαμε εκπαιδευτική επίσκεψη για μελέτη πεδίου στην Παρακοπή, μαζέψαμε λουλούδια, τα παρατηρήσαμε, τα αποξηράναμε, κάναμε πειράματα, φτιάξαμε φυτολόγιο.
Μιλήσαμε για την χρησιμότητα τους (θεραπευτικές ιδιότητες, βότανα), συζητήσαμε για την ανάγκη προστασίας και διατήρησης της βιοποικιλότητας.
Συμμετείχαμε στις εκδηλώσεις για τη παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος, φτιάξαμε ταμπλό με αντιπροσωπευτικές δουλειές μας που εκτέθηκε στον χώρο της πλατείας Μιαούλη και πήραμε μέρος με ομάδα παιδιών στα εργαστήρια που οργανώθηκαν ( ομαδική ζωγραφική, κατασκευές από άχρηστα υλικά)
Στα πλαίσια των εκδηλώσεων επισκέφτηκαν το σχολείο και μίλησαν στο σύνολο των παιδιών οι υπεύθυνοι περιβαλλοντικής Α/βάθμιας και Β/Βάθμιας εκπαίδευσης για τα φυτά και τα λουλούδια της Σύρου.

Δημιουργία και έκφραση

 Έκφραση
 Ανάπτυξη δημιουργικότητας

Φτιάξαμε κατασκευές με διάφορες τεχνικές και υλικά(κολάζ, μόμπιλ, ομαδικές χειροτεχνίες, τυπώματα κ.α.)
Μάθαμε ποιήματα με αγριολούλουδα (Ευγενία Φακίνου Κυκλάμινο, Ανεμώνα, Παπαρούνα).

Διαβάσαμε παραμύθια και μύθους («Ένα δέντρο ζητάει αυλή», «Ο μικρός Βασιλιάς των λουλουδιών», «Το μαγικό άρωμα της Άνοιξης»).
Δραματοποιήσαμε ιστορίες, εκφραστήκαμε με τον αυτοσχεδιασμό και τη μίμηση
Μάθαμε τραγούδια και χορούς με θέμα τα λουλούδια.
Διασκευάσαμε το παραμύθι «Ο Βασιλιάς των λουλουδιών» και σχεδιάσαμε την καλοκαιρινή μας γιορτή.

Αξιολόγηση

Ολοκληρώνοντας την υλοποίηση του προγράμματος, αξιοποιώντας την παρατήρηση και την καταγραφή και συζητώντας με τα παιδιά καταλήξαμε στα ακόλουθα:
Οι αρχικοί στόχοι επιτεύχθηκαν στο μεγαλύτερο μέρος αλλά θεωρούμε πως η μεγαλύτερη διάρκεια υλοποίησης θα μας έδινε την χρονική άνεση του να ασχοληθούμε πιο επισταμένα με κάποιους επιμέρους στόχους όπως τα λουλούδια στην τέχνη (ζωγραφικοί πίνακες).
Η ανταπόκριση των παιδιών κατά την διάρκεια του προγράμματος υπήρξε σημαντική. Συμμετείχαν, συνεργάστηκαν, εμπλούτισαν την γωνιά των λουλουδιών και διαμόρφωσαν το περιεχόμενο των δράσεων. Ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με την ανάγκη γνώσης και διαφύλαξης του φυσικού περιβάλλοντος του νησιού τους
Η διδακτική επίσκεψη – μελέτη πεδίου στην Παρακοπή κέντρισε το ενδιαφέρον τους και λειτούργησε ενισχυτικά για την εξέλιξη του προγράμματος.
Τέλος, δούλεψαν με ενθουσιασμό για την γιορτή λήξης και το τελικό αποτέλεσμα μας ευχαρίστησε όλους.

Υπεύθυνοι Νηπιαγωγοί:ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ- ΤΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: